Reostat ventilatora kabine Citroen Peugot

Odgovori
Message
Autoru
Korisnikov avatar
RadovanPetkovic
Početnik
Postovi: 98
Pridružio se: Uto Jan 02, 2018 8:00 am
Lokacija: Kikinda

Reostat ventilatora kabine Citroen Peugot

#1 Post od RadovanPetkovic » Uto Jan 28, 2020 7:04 pm

Otvorio bi jednu zanimljivu temu ovog reostata koji je u suštini veoma jednostavan... ALI
Zašto jednostavan. Pa radi tako što se naponom na bazu snažnih tranzistora otvaraju tako da reguliše broj obrtaja ventilatora. Za maximalan obrtaj rele prespoji kolektor emitor. Ništa jednostavnije zar ne ?
A zašto ALI ?

Prvo zašto Crkava ? Kada tranzistori su predimenzionisani dva darligton tranzistora od 2x30A . Dali se pregrevaju ? Nalaze se u kućištu gde ih ventilator hladi. Radili su preko desetak i više godina pa i novi kada se stave odrade par meseci. Problem je u ventilatoru u redovnom radu povlači pri startu preko 25A pa i više. Dok u radu ispod 15A pa i 10A. Kada se optereti propeleri kasne zbog protoka vazduha, češanja ili bilo čega struja enormno raste. Još jedan veoma bitan detalj koji niko ne primećuje. Motor pri radu troši četkice. Opiljci padaju svugde okolo pa i između kolektora preko kojih četkice "trče" polako ih popunjavaju i konačno prespajaju. GRAFIT JE PROVODNIK. Prespajaju se namotaji struja postaje ogromna moraju se topiti spojevi, žice, štampa i na kraju nešto i da crkne.

Drugo kada nešto crkne zameni se novim zar ne? Reši se samo posledica. Uzrok niko netraži a nekad je i komplikovano doći do motora. Zamena novim delom nekad nije jednostavna. Kod nas ljudi nisu navikli da menjaju deo sa tačnim brojem dela koji je na automobilu, slovo brojka tamo vamo.... Nađe se nešto slično fizički a razlike ? Ma nije ispravan novi deo reklamiraćemo. Radio sam dovoljno dugo u prodavnici autodelova i nagledao se svačega.

Retko ko od majstora zna razliku između reostata . POSTOJE DVE VRSTE . Često im je zbog toga i dijagnoza kvara nemoguća misija. Bode se dok ne proradi.

Xsara picaso ima PNP tranzistore. Kada je instalacija na autu za komandni napon otpornik između pinova 1-3 ručna klima sve radi. Ali ako je komanda iz računara za klimu ili nije između pinova 1-3 PROBLEM. To baš i ne radi.

Problem je i za elektroničare da provere čitav sklop jer je konstruktor napravio sitnu grešku po mom mišljenju. Na pin 3 đžeka je direktno baza tranzistora pa ako se ispituje direktnim spajanjem na Masu ili +12v dolazi do pregorevanja tranzistora, i ako su snažni duži rad u takvom stanju sigurno dovodi do pregorevanja. Ko će sve zapamtiti ? Pa zbog toga ovo pišem da na jednom mestu imam i ja podsetnik kako da radim opravke ovih reostata.

Svaka greška je skupa. Cena ovih tranzistora je oko skoro 1000.00 sa poštarinom pa puta dva .... A kineski čitav reostat prodaju za 2500.00 dok je Valeo čak oko 12.000.00din

E sad o isplativosti opravke. TEŠKO se mušteriji sve ovo može objasniti kad on očekuje nov deo da plati 2500.00 (možda sad i 1500.00 ) i da reši problem.
Ali PNP slabo ko uvozi jer su retki i on košta oko 12.000.00din

Da negovorim o remontu, pranju i podmazivanju motora ......

Šeme moguće da imaju koju sitnu grešku ali u principu sve to treba da radi tako što uključi rele kada su snažni tranzistori maximalno otvoreni da prespoji rele Colektor - Emitor . Možda to i zaštiti tranzistore od pregorevanja i direktne polarizacije baze tranzistora......
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
Poslednja izmena od RadovanPetkovic u Sre Jan 29, 2020 11:26 pm, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
zokce
Početnik
Postovi: 1101
Pridružio se: Sre Okt 18, 2017 7:57 pm
Lokacija: Juzna Srbija

Re: Reostat ventilatora kabine Citroen Peugot

#2 Post od zokce » Sre Jan 29, 2020 10:39 pm

На шеми са НПН транзисторима ми није баш јасно зашто је кондензатор 474 краткоспојен, уједно и база са колектором првог транзистора. Рекао бих да је ту нека тачка сувишна.
Без старца нема ударца!

Korisnikov avatar
RadovanPetkovic
Početnik
Postovi: 98
Pridružio se: Uto Jan 02, 2018 8:00 am
Lokacija: Kikinda

Re: Reostat ventilatora kabine Citroen Peugot

#3 Post od RadovanPetkovic » Sre Jan 29, 2020 11:27 pm

Popravljeno Protel lupa lemne tačke gde stigne :) . Pohvala za pažnju .....

Amir071
Početnik
Postovi: 21
Pridružio se: Sub Jan 11, 2020 10:30 am

Re: Reostat ventilatora kabine Citroen Peugot

#4 Post od Amir071 » Ned Feb 02, 2020 4:25 pm

Vidi,
zadnje što želim je da solim more, ali..
od 1000 klima kabine jedva deset je krepalo zbog elektroničkog ili
električnog kvara, svi ostali su stali zbog istrošenih ležajeva motora,
četkica koje su zamjenjene "boljim od orginalnih" ali malo oturpijanih
kaškicama za sladoled, papirićima od računa, samo svoj majstor
zamjenama filtera kabine.. kao primarni kvar a onda posljedica je opisana
u postu kojim je otvorena tema...svega sam se nagledao nakon problema ili
kada se problem iskomplikuje.
Čitavu stvar oko ventilacije kabine treba posmatrati drugačije; u dubini
instrument table na mjestu kojem nemožeš pristupiti ni pogledom nalazi se
rešo od nekih cca 350W! tamo gdje se napon pretvara rezistorima i više!
Sa druge strane, na samozapaljenje automobila ovo je uzrok na drugom
odnosno trećem mjestu ..
E sad treba vidjeti koliko se isplati "reparacija"

Korisnikov avatar
zokce
Početnik
Postovi: 1101
Pridružio se: Sre Okt 18, 2017 7:57 pm
Lokacija: Juzna Srbija

Re: Reostat ventilatora kabine Citroen Peugot

#5 Post od zokce » Pon Feb 03, 2020 1:59 pm

И ти што су стали због електричког или електроничког квара су се покварили управо због никакве или још горе, лоше и нестручне поправке. Поправља пријатељ пријатељевог пријатеља, у највећем броју случајева. Данас се и аутомеханичари баве лемљењем и једноставнијим електричарским пословима, па ништа не изненађује, чак су и аутоелектричари који се свеобухватно баве проблемима ретки, најчешће је брзинска поправка да се што пре возило врати власнику. Власник се много не секира, кола брзо иду на продају, тако да се нико ту не брине превише.
Чим се истроше четкице, дешава се више ствари од лошег утицаја на рад и радни век електромотора вентилатора, и самим тим и електронике која обично регулише број обртаја електромотора вентилатора. Као последица свега што се дешава са електромотором вентилатора повећава се струја која пролази кроз мотор, а самим тим и електронику мотора. Када струја пређе граничне вредности издржљивости транзистора, долази до пробоја транзистора, а уз то и још којечега. Конкретан детаљ за конкретно возило је описао колега Радован Петковић, и то је у суштини то што се дешава.
Без старца нема ударца!

Odgovori

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost